tisdag 5 mars 2013

Nehepp, ingen råkoll ännu

Här tror man att man har kommit en bit på väg med matscheman och inköpslistor och så visade det sig att när potatisen var skalad, romsåsen stod i kylen och det var dags att förbereda laxfiléerna till dagens middag att det inte fanns en lax i frysen så långt ögat nådde.

Så var det med den råkollen, jag inbillade mig att jag hade.

Istället blev det en tur till affären och när jag ändå var där passade jag på att handla en massa godis på extrapris, ja godis som i frukt alltså. Passionsfrukter, physalis och färska blåbär, mums!


Lax, pressad potatis och kokta grönsaker

Så idag blev det en sen middag. Men nu är äntligen disken klar och sinken shinad för idag.

Dagens middag kostade 10 Viktväktar Propoints, och bestod av laxfilé i ugn med pressad potatis, romsås gjord på lättfil och kokta grönsaker.

Kram
Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar